MS ( MULTİPLE SKLEROZ)

MS HASTALIĞI NEDİR?

Multipl Skleroz (MS) beyinde ve omurilikte mesajları taşıyan sinir hatları etrafındaki koruyucu kılıfın hastalığıdır. Kılıfın hasar gördüğü bölgelerde sertleşmiş dokular bulunmaktadır bu dokulara skleroz adı verilmektedir. Bu skleroz ismi verilen  sertleşmiş dokular beyin ile organlar arasındaki iletişimi bozarak çeşitli problemlere neden olmaktadır. Bu rahatsızlık zaman zaman ataklar halinde seyredebilmektedir, bayanlarda erkeklere oranla 2 kat daha fazla görülmektedir.

MS HASTALIĞI NEDEN OLUŞUR?

Multipl skleroz hastalığı tam olarak nedeni belli olmayan bir rahatsızlıktır. Birçok uzmanın bu konuda farklı görüşleri bulunmaktadır, uzmanlar bu rahatsızlığa virüslerin neden olabileceğini bildirmişlerdir, bazı uzmanlar bu rahatsızlığın otoimmün bir rahatsızlık olabileceğini ( vücudun kendi kendine saldırması) ileri sürmüşlerdir.

MS HASTALIĞININ BELİRTİLERİ NELERDİR?

Bu rahatsızlık vücutta herhangi bir bölgeyi etkileyebileceği için belirtiler kişiden kişiye çok farklılık gösterebilir;

• Halsizlik, uyuşma
  • Duyu kayıpları
  • Denge bozuklukları
  • Görmede azlık, çift görme
  • Konuşma bozuklukları
  • Kol ve bacaklarda sertlik
  • İdrar kaçırma

MS HASTALIĞININ TEDAVİSİ NASIL YAPILIR?

Bu rahatsızlık kişiden kişiye çok farklı belirtiler ortaya çıkardığı için tedavisinde de hedef kişide etkilenen bölgenin tedavisidir. Etkilenimin olduğu bölgeye ve atak dönemlerine göre ilaç tedavileri takip edilmektedir. Rehabilitasyon kısmında ise etkilenime göre denge  egzersizleri, ağrı tedavisi, duyu kayıplarının tedavisi, görme rehabilitasyonu takip edilmektedir.